Wielki mur (wersja z figurkami)
Zostań głową najbardziej zasłużonego klanu!
R-GW-PL-CB-K
5906660421542
Notify me when available - log in
By buying this product you can collect up to 23 loyalty points. Your cart will total 23 points that can be converted into a voucher of 9,20 zł.
Wielki mur to gra planszowa inspirowana historią chińskiego Wielkiego Muru, Dynastia Song i podbojami Czyngis Chana, wzbogacona o elementy fantasy. Choć większość postaci, wydarzeń i odkryć militarnych pokrywają się z historią, to część z nich została przedstawiona w nieco inny sposób, by lepiej wpasować się w założenia gry.
Dwóch do czterech graczy będzie prowadzić klany, rywalizując ze sobą na drodze do zostania najbardziej zasłużonym w procesie budowy i obrony Wielkiego Muru. Dzięki mechanikom worker placement zdobędą zasoby niezbędne do budowy Muru. Po stworzeniu armii skierują ją do walki. I choć z gruntu nastawieni będą na rywalizację, ta misja może się powieść wyłącznie, gdy klany będą ze sobą współpracować. Znalezienie idealnego balansu między współpracą, a rywalizacją, będzie kluczem do zwycięstwa w tej konkurencji, albowiem niczym yin i yang - jedno bez drugiego nie ma racji bytu.
Instrukcja zawiera również alternatywny tryb gry - kooperacja. W jednym z dodatków do gry pojawia się zestaw komponentów, umożliwiający
Gra toczy się zgodnie z ustalonym porządkiem pór roku:
- wiosną zbierają się nowe hordy Mongołów (pojawiają się nowe karty hordy w przypisanych segmentach muru)
- latem Generałowie przygotowują się do walk i zbierają siły (gracze zagrywają w tajemnicy karty akcji)
- jesienią dobiega końca realizacja planów Generałów (rozpatrywane są zagrane wcześniej karty, co objawia się w formie umieszczania pracowników w aktywowanych lokacjach)
- zimą dochodzi do starcia armii broniącej Muru z szturmującymi hordami (tu następuje rozpatrzenie wyniku walk, a gracze poniosą konsekwencje swoich nietrafionych wyborów lub zyskają nagrody za dzielną obronę
Wielki Mur jest centralnym punktem planszy, rozdzielając ją na dwie części. W ukryciu za nim toczyć się będzie życie cesarstwa. Odbywa się tam produkcja zasobów cesarstwa, które zostaną spożytkowane na walkę, toczącą się na przedmurzu.
Głównym czynnikiem, napędzającym graczy do działania (oprócz dających zwycięstwo Punktów Honoru oczywiście…) są Hordy. Pojawiają się one wiosną, przygotowując się do szturmu na jeden z trzech odcinków muru. Ich położenie oraz charakterystyka pozwala graczom przygotować się na atak. W trakcie wiosny do Cesarstwa przybywają również nowi doradcy, gotowi służyć swoją wiedzą temu generałowi, który zdecyduje się zapłacić za ich usługi.
W tym miejscu warto zaznaczyć różnice pomiędzy graczami. Każdy z nich wciela się w rolę jednego z generałów. Generałowie mają różne pule zasobów, z którymi rozpoczną rozgrywkę oraz indywidualne cechy, które wprowadzają asymetryczność do rozgrywki. Różnice między graczami nie kończą się jednak na tym, a z biegiem gry coraz bardziej pogłębiają dzięki doradcom. Dzięki nim poprawimy np. swoje możliwości produkcyjne czy potencjał w walce.
Gdy nadchodzi lato, trud włożony w produkcję daje plon. Gracze zyskują zasoby, niezbędne dla realizacji swoich planów. W tym momencie możemy również odrzucać zebrane żetony Hańby, które trafiają do nas za każdym razem, gdy nie sprostamy obronie Cesarstwa. Co ważne - Hańba nakładana jest na jednostki, które możemy chcieć użyć w rozgrywce w trakcie najbliższej rundy. Jeśli nie opłacimy kosztu odrzucenia Hańby, taki oddział nie może wejść do gry. Na koniec lata generałów czeka jeszcze jedna trudna decyzja - muszą zdecydować o odzyskaniu zagranej w poprzedniej rundzie karty akcji (a te są unikatowe, jeśli więc gracz nie odzyska karty, straci możliwość ponownego zagrania ich akcji). Jeśli jednak generał nie odzyska karty, zyska po 2 punkty honoru za każdą swoją kartę znajdującą się w puli kart odrzuconych.
Jesień to najbardziej zajmująca pora. Gracze wybierają karty taktyk, które chcą rozpatrzyć w tej rundzie (te same karty, o których losie generałowie decydują w końcowej fazie lata). Co ważne - każda karta oprócz efektów oddziałujących na zagrywającego, ma również sekcję wskazującą w jaki sposób oddziałuje na przeciwników. Część kart zyskuje dodatkowe bonusy, jeśli inni gracze zagrali określony typ akcji. Wraz z rozpatrywaniem kolejnych akcji wysyłamy do pracy naszych kleryków i żołnierzy, co przekłada się na wyprodukowanie zasobów, zrekrutowanie armii oraz wzniesienie umocnień.
Jeśli wszystkie jednostki wybranego oddziału hordy zostały zablokowane w tym kroku prze armie klanów, taka horda zostaje pokonana, a profity z tego zbiera gracz, który miał największy udział w walce z nią. Trzeba pamiętać, że choć wystawienie armii wymaga opłacenia zasobów, to w zamian za pokonywanie kolejnych segmentów hordy otrzymujemy Punkty Honoru lub cenne zasoby.
Wraz z nadejściem zimy armia Mongołów jest gotowa do szturmu. Łucznicy podejmują ostatnią szansę powstrzymania szarż. Jeśli nie wyeliminują wszystkich Hord, dochodzi do szarży. Trzeba porównać potencjał obronny kolejnych wybudowanych części muru z mocą ataku Hord, które atakują dany odcinek. Jeśli siła muru jest większa, nic się nie dzieje - atak uważa się za nieudany. Jeśli potęga Mongołów jest większa, dochodzi do przełamania - w zależności od tego jak silny oddział przebił się przez mury, zginie odpowiednia ilość żołnierzy gracza. Jeśli któryś z generałów nie był obecny na murze, na którym doszło do przełamania, zostaje ukarany żetonami Hańby.
Kiedy trzy segmenty Wielkigo Muru zostaną wybudowane na maksymalny poziom, opróżni się pula żetonów Hańby lub żeton czasu dojdzie do ostatniej pozycji na torze czasu, gra dobiegnie końca. Zwycięży gracz, który zyska najwięcej Punktów Honoru.
Podstawowe informacje
- Zawartość pudełka:
- plansza
- figurki (bez efektu sandrop)
- karty
- znaczniki i żetony
- instrukcja
- Product Type Board Games
- Language Polish
- Grupa wiekowa 13+
- Czas gry powyżej 2 godzin
- Max Players 4
- Min. players 1
Odbiór osobisty w sklepie przy ul. Lubicz 34/6 w Krakowie
Wybierz opcję wysyłki 'Odbiór osobisty'. Możesz zapłacić z góry lub na miejscu. Otrzymasz powiadomienie kiedy towar będzie gotowy do odbioru. W przypadku produktów oznaczonych 'Wysyłka w 24 godziny' i dostępnych w żądanej ilości Twoje zamówienie będzie gotowe do odbioru od razu!
Czas na odbiór
Twój towar od momentu skompletowania będzie na Ciebie czekał do 7 dni.
Secure payments
payments are processed by
Quick delivery
we ship within 24 hours of receiving payment
Return policy
you may return any bought item up to two weeks
Contact
phone : +48 12 352 39 80
in opening hours
Customers who bought this product also bought:
-
Wielki mur: Mata do gry
130,45 zł View
Zobacz też :
-
Wielki mur: Mata do gry
Gumowa mata zapewniająca wygodne warunki do gry
130,45 zł View
-
Wielki mur: Expansions...
Gratka dla fanów drewna w grach!
71,05 zł View
-
Wielki mur: Pradawne...
Stwory pomagające graczom w trakcie rozgrywki
98,05 zł View
-
Wielki mur: Pradawne...
Stwory pomagające graczom w trakcie rozgrywki
143,95 zł View
-
Wielki mur: Czarny...
Tylko jeden klan zostanie uznany godnym miana obrońcy imperium
143,05 zł View