German Motorcycle R75 with Sidecar - DAK

Model niemieckiego motocykla z gondolą. W zestawie trzy modele załogi.

RM280052

DOSTĘPNOŚĆ: Produkt obecnie niedostępnyNiedostępny

Cena
  • Wyprzedaż Obniżka!

    ( - 10 %) 82,00 zł

    73,80 zł

    Lowest Price Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 73,80 zł

Powiadom mnie kiedy będzie dostępny (dla zalogowanych)

Dodaj do listy życzeń

ZAPYTAJ o ten produkt

Klub Gracza Zamawiając teraz ten produkt otrzymasz 3 Punktów Klubu Gracza. W Twoim koszyku znajdzie się wtedy 3 punktów , które zamienisz na bon o wartości 1,20 zł.


Pudełko zawiera plastikowy model do sklejenia i pomalowania. Farby i klej nie stanowią części zestawu.

In the 1930s, BMW were producing a number of popular and highly effective motorcycles.  In 1938 development of the R75 started in response to a request from the German Army.  Preproduction models of the R75 were powered by a 750cc side valve engine, which was based on the R71 engine.  However it was quickly found necessary to design an all-new OHV 750cc engine for the R75 unit.  This OHV engine later proved to be the basis for subsequent post-war twin BMW engines like the R51/3, R67 and R68.
 
The third side-car wheel was driven with an axle connected to the rear wheel of the motorcycle.  These were fitted with a locking differential and selectable road and off-road gear ratios through which all four and reverse gears worked.  This made the R75 highly maneuverable and capable of negotiating most surfaces.  A few other motorcycle manufactures, like FN and Norton, provided an optional drive to sidecars.
 
The BMW R75 and its rival the Zündapp KS750 were both widely used by the Wehrmacht in Russia and North Africa, though after a period of evaluation it became clear that the Zündapp was the superior machine.  In August 1942, Zündapp and BMW, on the urging of the Army, agreed upon standardization of parts for both machines, with a view of eventually creating a Zündapp-BMW hybrid (designated the BW43), in which a BMW 286/1 side-car would be grafted onto a Zündapp KS750 motorcycle.  They also agreed that the manufacture of the R75 would cease once production reached 20,200 units, and after that point BMW and Zündapp would only produce the Zündapp-BMW machine, manufacturing 20,000 each year.  Only 16,510 were produce before the war ended.
 
Since the target of 20,200 BMW R75’s was not reached, it remained in production until the Eisenach factory was so badly damaged by Allied bombing that production ceased in 1944.  A further 98 units were assembled by the Soviets in 1946 as reparations.
 
 
Product Highlights:
 
- Single 1/56 (28mm) scale plastic sprue
- Choice of leather or metal stowage case
- Choice of MG34 or MG42 machine gun
- Three DAK figures included
 
Product Code: 280052
Number of Parts: 49 pieces / 1 sprue + 2 figure sprues
  • Typ Jednostki Transportery
  • Typ Produktu Zestawy Dodatkowe
  • Materiał Plastik

Odbiór osobisty w sklepie przy ul. Lubicz 34/6 w Krakowie

Wybierz opcję wysyłki 'Odbiór osobisty'. Możesz zapłacić z góry lub na miejscu. Otrzymasz powiadomienie kiedy towar będzie gotowy do odbioru. W przypadku produktów oznaczonych 'Wysyłka w 24 godziny' i dostępnych w żądanej ilości Twoje zamówienie będzie gotowe do odbioru od razu!

Czas na odbiór

Twój towar od momentu skompletowania będzie na Ciebie czekał do 7 dni.

  • Bezpieczne płatności

    bezpieczeństwo transakcji gwarantowane przez

  • Szybka wysyłka

    24 godziny od otrzymania płatności, zaufani kurierzy

  • Zwrot towaru

    możesz zwrócić towar do 14 dni, otrzymasz 100% zwrot pieniędzy

  • Kontakt

    sklep@vanaheim.pl

    telefon : +48 12 352 39 80

    w godzinach 9:00 - 15:00

Koszyk  

Brak produktów

Dostawa 0,00 zł
Razem 0,00 zł

Przejdź do Zamówienia >>