Samuraj
Jest rok 1336. Próba odzyskania cesarskiego tronu poprzez restaurację Kenmu zakończyła się fiaskiem. Rodzina cesarska straciła całą władzę i stała się zaledwie marionetkami. Rolę szoguna a zarazem władzę nad Japonią objęła głowa klanu Ashikaga, ale i to może się niedługo zmienić. W całym kraju wpływowi panowie feudalni, zwani daimyo, buntują się, roszcząc sobie prawo do panowania nad swoimi ziemiami i zasobami. Ich działania przykuwają uwagę samurajów, którzy stopniowo przyłączają się do walki o sprawę.
PL-KN26
Powiadom mnie kiedy będzie dostępny (dla zalogowanych)
Zamawiając teraz ten produkt otrzymasz 8 Punktów Klubu Gracza. W Twoim koszyku znajdzie się wtedy 8 punktów , które zamienisz na bon o wartości 3,20 zł.
Samuraj to nowa gra planszowa dla 2-4 graczy, autorstwa znanego projektanta gier Reinera Knizi. Gracze wcielają się w role daimyo, którzy walczą o wpływy i dominację w feudalnej Japonii. Lojalność pomniejszych panów feudalnych, kontrola nad najważniejszymi uprawami ryżu oraz przychylność mnichów pozwolą graczom na rozszerzanie swoich wpływów i przekonanie samurajów do swojej sprawy.
Naród podzielony
Cztery wyspy Japonii są w Samuraju przedstawione za pomocą szczegółowej, składanej z pięciu części planszy. Podstawowo plansza podzielona jest na 3 większe sektory, zaś w grze dwuosobowej gracze walczą o dominację na wyspie Honshu. Plansza rośnie z każdym graczem, który bierze udział w grze, zaś każda wyspa składa się z trzech rodzajów pól: wiosek, lądów i mórz.
Na początku gry każdy gracz dysponuje kilkoma figurkami kast. Gracze przygotowują planszę „zaludniając” ją różnymi kastami. W efekcie na każdym polu miasta znajdą się po dwie (różne lub takie same) figurki, reprezentujące kastę religijną, rolniczą i militarną.
Gracze walczą o dominację nad kastami. Celem gry jest zostanie liderem jak największej liczby kast, co można osiągnąć właśnie przez zdobywanie figurek na planszy. Aby zdobyć figurkę, gracz musi otoczyć jej pole swoimi kafelkami.
Osłoń wrażliwe punkty i uderzaj celnie
Zasady gry w Samuraja są niezwykle proste, ale wypracowanie dobrej strategii może zająć dużo więcej czasu.
W każdej turze gracz zagrywa jeden kafelek, kładąc go na mapie. Każdy kafelek ma określoną wartość wpływów na daną kastę (o ile z nią sąsiaduje). W momencie, w którym do miasta dołożony zostanie ostatni kafelek, uznaje się, że zostało ono zdobyte i gracze sprawdzają, kto zdobył jakie figurki dzięki swoim wpływom.
W poniższym przykładzie czerwony gracz dołożył kafelek z symbolem ryżu i wartością wpływów „2” na ostatnim niezajętym polu wokół miasta z figurką Buddy i ryżu. Miasto zostaje zdobyte, a gracze sprawdzają, kto ma najwięcej wpływów religijnych i rolniczych. Ponieważ czerwony gracz jako jedyny dołożył kafelek z symbolem ryżu, to on otrzymuje figurkę ryżu.
Najwięcej wpływów religijnych posiadają żółty i fioletowy gracz. Jednak w przypadku remisu w punktach wpływu żaden gracz nie zdobywa figurki. Figurka Buddy zostaje usunięta z planszy. Czerwony gracz nie tylko zdobył cenną figurkę ryżu, ale także sprawił, że nikt nie otrzymał Buddy.
W Samuraju chodzi przede wszystkim o strategiczne i dobrze zaplanowane w czasie dokładanie swoich kafelków. Jest tu duże pole do popisu dla wodzów chcących zastawiać pułapki na wrogów, jak i agresywnych przywódców, przypuszczających śmiałe ataki.
Droga samuraja
Powyżej zaprezentowaliśmy trzy kafelki podstawowe. To jednak nie wszystko – każdy daimyo powinien także wykazać się w dowodzeniu armią. W grze występują trzy kafelki specjalne, przedstawiające Samurajów, Roninów i Statki.
Podczas gdy zwykłe kafelki liczą się do wpływów tylko w obrębie jednej kasty, kafelki specjalne wpływają na wszystkie kasty. Co więcej Statki to jedyne kafelki, które można umieszczać na polach mórz, zaś kafelki Roninów i Statków posiadają symbol szybkości, co oznacza, że nie dotyczy ich ograniczenie zagrywania jednego kafelka na turę. Wystarczy jedno celne uderzenie, aby zaskoczyć przeciwnika i zająć wartościową osadę.
W poniższym przykładzie gry czteroosobowej żółty gracz mógłby położyć kafelek Buddy o wartości „4”, aby przejąć figurkę Buddy z osady po lewej. Zamiast tego może jednak najpierw umieścić na planszy Ronina, a następnie kafelek Buddy, żeby za jednym zamachem zdobyć dwie figurki Buddy!
Zjednocz Japonię!
Przenieś się do pełnej podziałów feudalnej Japonii, wykaż się sprytem i siłą i przejmij władzę! Pod Twoim przywództwem Japonia znów będzie potężnym, zjednoczonym państwem.
- Typ Produktu Gry planszowe
- Wersja Językowa Polska
- Grupa wiekowa 14+
- Czas gry do 2 godzin
- Ilość Graczy Min. 2
- Ilość Graczy Max 4
Odbiór osobisty w sklepie przy ul. Lubicz 34/6 w Krakowie
Wybierz opcję wysyłki 'Odbiór osobisty'. Możesz zapłacić z góry lub na miejscu. Otrzymasz powiadomienie kiedy towar będzie gotowy do odbioru. W przypadku produktów oznaczonych 'Wysyłka w 24 godziny' i dostępnych w żądanej ilości Twoje zamówienie będzie gotowe do odbioru od razu!
Czas na odbiór
Twój towar od momentu skompletowania będzie na Ciebie czekał do 7 dni.
Bezpieczne płatności
bezpieczeństwo transakcji gwarantowane przez
Szybka wysyłka
24 godziny od otrzymania płatności, zaufani kurierzy
Zwrot towaru
możesz zwrócić towar do 14 dni, otrzymasz 100% zwrot pieniędzy
Kontakt
telefon : +48 12 352 39 80
w godzinach 9:00 - 15:00
Zobacz też :
-
Odjechane Jednorożce...
93,46 zł Zobacz
-
Zamki Burgundii:...
649,00 zł Zobacz
-
Dylemat wagonika:...
Jeszcze więcej moralnych dylematów!
76,46 zł Zobacz
-
Zamki Burgundii:...
Zamki Burgundii w nowej, pięknej odsłonie!
649,00 zł Zobacz
-
Tokaido: Matsuri...
109,95 zł Zobacz